Slovak Business Agency je materskou spoločnosťou Národného holdingového fondu, s.r.o., ktorý založila v roku 1994 za účelom spravovania Fondu štartovacieho kapitálu.
Slovak Business Agency (do 28. februára 2014 Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania) predstavuje v SR kľúčovú a najstaršiu špecializovanú inštitúciu z hľadiska podpory MSP. Vznikla v roku 1993 spoločnou iniciatívou EÚ a vlády SR. Je to jedinečná platforma verejného a súkromného sektora.
Zakladajúci členovia vytvorili a zaregistrovali v roku 1993 nadáciu s názvom ”Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania”. V roku 1997 zmenila agentúra svoju právnu formu na záujmové združenie právnických osôb, ktorého členmi sú nasledovné organizácie:
- Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky
- Združenie podnikateľov Slovenska
- Slovenský živnostenský zväz
Agentúra je organizáciou neziskového charakteru. Riadenie a kontrolu činnosti zabezpečujú orgány SBA, ktorými sú:
- Zbor zástupcov členov združenia
- Správna rada
- Dozorná rada
- Generálny riaditeľ
Najvyšším orgánom, zodpovedným za riadenie činnosti agentúry v strategických otázkach, je Zbor zástupcov členov združenia.
Správna rada je výkonným a rozhodovacím orgánom, ktorý prijíma dôležité rozhodnutia súvisiace s činnosťou agentúry, schvaľuje strednodobé a dlhodobé a smerovanie agentúry.
Dozorná rada z pozície kontrolného orgánu dohliada na hospodárenie združenia a použitie prostriedkov agentúry v súlade s ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov a stanov.
Činnosť agentúry riadi generálny riaditeľ, ktorý koná v jej mene.
Vízia SBA
- SBA chce byť prvou voľbou slovenských firiem pri vzniku a rozvoji ich podnikania.
Poslanie SBA
- Komplexná pomoc podnikateľom v súlade s princípmi iniciatívy Zákona o malých a stredných podnikoch (Small Business Act).
- Komplexná podpora podnikania na národnej, regionálnej a miestnej úrovni.
- Posilnenie konkurencieschopnosti podnikateľov v rámci spoločného trhu EÚ a na trhoch tretích krajín.
Ciele SBA
- Zvýšiť mieru prežitia podnikov na trhu
- Zvýšiť zamestnanosť v súkromnom sektore
- Zvýšiť inovačnú výkonnosť slovenských podnikov
- Stimulovať podnikateľského ducha
- Zabrániť marginalizácii podnikov
- Zvýšiť konkurencieschopnosť slovenského podnikateľského prostredia a slovenských podnikov
MSP na Slovensku
Malé a stredné podniky sú pilierom slovenského hospodárstva:
- tvoria 99,9 % podiel z celkového počtu podnikateľských subjektov,
- poskytujú v podnikovej ekonomike pracovné príležitosti takmer 75% aktívnej pracovnej sily,
- podieľajú sa viac ako 50% na hrubej produkcii a tvorbe pridanej hodnoty.
Kontakt
Slovak Business Agency
Karadžičova 2
811 09 Bratislava
Slovenská republika
tel.: 02/203 63 100
e-mail: agency@sbagency.sk
www.sbagency.sk